Üksikutele eakatele ja erivajadustega inimestele pakutakse tasuta telefonipõhist nõustamis- ja suhtlemisteenust

Koostöös Eesti Puuetega Inimeste Koja, Tallinna Sotsiaal- ja Tervishoiuameti ja Hiiumaa vallaga viiakse ellu projekt, milles raames pakutakse tasuta telefonipõhist nõustamis- ja suhtlemisteenust üksikutele eakatele ja erivajadustega inimestele.

Projekti üheks eeskujuks on juba aastaid Suurbritannias töötav telefoniliin  "Silver line - helpline for old people" https://www.thesilverline.org.uk/, mis pakub nõustamist  ja tuge üksikutele eakatele inimestel. Sarnast mudelit püüame sisse töötada ka Eestis.

Kuidas Abitaja teenus toimib?

1) Pakutakse suhtlemisteenust, mis pakub üksindust tundvatel inimestele võimaluse regulaarselt suhelda. Aidatakse leida abivajajatele vabatahtlik, kellega iganädalaselt vestelda ning kellest saab abivajajale n-ö telefonisõber. Kõned on konfidentsiaalsed ja tasuta ning vabatahtlikud on eelnevalt läbinud taustakontrolli. Teenusega liitumiseks tuleb helistada numbrile 6500 650 või täita registreerimisankeet koduleheküljel: https://www.abitaja.ee/abivajaja

2) Igapäevastes küsimustes saavad abivajajad helistada tööpäeviti (E-R 9.00-17.00) numbril 6500 650  nõustajatele. Pakutakse laiapõhjalist nõustamis- ja infoteenust erinevates elukorraldust puudutavates küsimustes („elukorralduslik infotelefon" tähendab erinevaid teemasid - piltlikult ID kaardi pikendamise tingimustest kuni teatri mängukavadeni), esmane sotsiaalne ja ühiskondlik nõustamine jms. Keerulisemate küsimuste ja probleemide korral aidatakse leida vajalikud kontaktid (nt suunatakse kõne edasi konkreetsele nõuande- ja abiliinile).

Teenuse ja projekti kohta saab rohkem lugeda: